• Skip to main content

mediafamily.ro

  • Acasă
  • Despre mediafamily.ro
  • Blog

aug. 15 2019

De ce avem nevoie de mentenanță și suport pentru un site web?

Ce este mentenanța?

Mentenanța reprezintă modernizarea unei aplicații pentru a ne asigura că aceasta rămâne funcțională și aliniată schimbărilor în domeniu. Aplicațiile web necesită mentenanță la fel ca și casa sau mașina și reprezintă un mod de a reduce riscurile, menținând funcționalitatea acestora pe termen lung.

Portarea unei aplicații pe un nou server, interfațarea cu un sistem de operare diferit, trecerea la o versiune mai nouă, modificarea unui tabel de parametri sau respectarea noilor reglementări, toate necesită mentenanță.

Cu alte cuvinte, mentenanța este o muncă esențială care trebuie efectuată pe un site web pentru a ne asigura că lucrurile sunt la zi, că acesta răspunde așa cum s-ar aștepta utilizatorii săi și că toate funcționalitate sunt la locul lor.

Iată mai jos câteva exemple de situații care necesită mentenanță:

  • Modificări ale platformei tehnologice

Orice platformă care folosește software „third-party” are nevoie de actualizare. Sistemele de operare moderne sunt actualizate periodic. Păstrarea acestui nivel reprezintă mentenanță și uneori necesită actualizări ale site-ului web.

  • Scalarea

Pe măsură ce traficul crește, vor exista probleme de resurse. Un site care a funcționat bine cu 10.000 de tranzacții pe zi se luptă cu 10.000 pe oră. Pentru a susține un trafic crescut este uneori nevoie de mutarea pe un server mai puternic, aplicarea de tehnologii noi care să susțină traficul crescut la o viteză de răspuns acceptată de utilizatorii finali.

  • Corectarea erorilor sau „bug-urilor”

Software-ul poate avea erori sau „bug-uri”, iar acestea au nevoie de remediere. Chiar dacă este inclusă o perioadă de garanție pentru corecția erorilor, la un moment aceasta expiră și intră în acțiune mentenanța.

Ce este suportul?

Suportul este intervenția tehnică în cazul în care apar disfuncționalități majore sau minore ale site-ului, este nevoie de clarificări sau răspunsuri la întrebări pentru utilizatori privind funcționalitatea sau conținutul site-ului.

Suportul intervine în următoarele cazuri:

  • Probleme critice, cum ar fi site sau pagini indisponibile
  • Erori de funcționalități majore, ca de exemplu disfuncționalități ale opțiunilor de plată
  • Erori tehnice, cum ar fi forme nefuncționale sau conținut care se nu se afișează corect
  • Erori de integrare
  • Asistență privind utilizarea funcționalităților site-ului
  • Suport privind autentificarea utilizatorilor sau resetare de parolă
  • Instalarea pe server de funcționalități noi sau conținut

Written by admin · Categorized: Fără categorie

Copyright © 2023 · Altitude Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in